پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ۱۳:۲۲
Thursday Mar 28, 2024 13:22
 

بینی کودکان؛ راهنمای تشخیص و درمان عفونت ریه

دکتر حسین شهریاری , سلامت کودکان , تغذیه, کودک, فرزند, محیط زیست, ژنتیک ,ریه, آسم, آزمایش خون , salamatkoodakan,
سلامت کودکان: مطالعات محققان دانشگاه ادینبورگ واقع در انگلیس با همکاری محققان هلندی نشان می‌دهد بینی کودکان دارای ارگانیسم‌های کوچکی است که تشخیص و درمان عفونت‌های ریوی را تسهیل می‌کند.
محققان دریافتند ترکیب میکروبیوم درون بینی کودکانی که دچار عفونت‌های تنفسی هستند، در مقایسه با سایرین، متفاوت است. این تفاوت معیاری برای پیش‌بینی مدت زمان بستری شدن کودکان در بیمارستان و شناسایی کودکانی است که به صورت طبیعی درمان می‌شوند و نیازی به مصرف آنتی بیوتیک ندارند.
به گزارش پایگاه خبری مدیکال ساینس،به گفته پژوهشگران، نتایج این تحقیقات علت ایمن بودن برخی کودکان را در برابر ابتلا به عفونت‌های مختلف توجیه می‌کند و کلید جلوگیری از ابتلا به انواع عفونت‌های ریوی را در اختیار می‌گذارد.
عفونت مجاری تنفسی تحتانی از جمله پنومونی و برونشیت، مهمترین عامل مرگ کودکان زیر پنج سال در جهان محسوب می‌شود. در این تحقیقات، متخصصان نمونه‌های گرفته شده از 150 کودک زیر 6 سال را به علت ابتلا به این نوع عفونت‌ها در بیمارستان بستری شدند، مورد تجزیه و تحلیل قرار داده و نمونه‌های به دست آمده از 300 کودک سالم مقایسه کردند.
در نتیجه این بررسی‌ها مشخص شد میکروبیوم کودکان مبتلا به عفونت مجاری تنفسی تحتانی با میکروبیوم کودکان سالم متفاوت است. همچنین مشخص شد میکروبیوم بخش پشتی بینی و گلو با میکروبیوم موجود در ریه‌ها مرتبط است و امکان تشخیص و درک بهتر عفونت‌های تنفسی را فراهم می‌کند.
به گفته محققان با استفاده از این اطلاعات در کنار عواملی همچون سن کودک می‌توان 92 درصد از موارد ابتلا به عفونت‌های تنفسی را صرفنظر از وجود یا فقدان علائم ظاهری تشخیص داد. همچنین این اطلاعات امکان پیش‌بینی مدت زمان بستری شدن در بیمارستان را که یکی از نشانه‌های شدت عفونت است، در اختیار می‌گذارد.
گزارش کامل این تحقیقات در نشریه The Lancet Respiratory Medicine منتشر شده است.
منبع:ایرنا
۲۴ بهمن ۱۳۹۸
کد خبر : ۱۴۳
کلیدواژه ها: دکتر حسین شهریاری , سلامت کودکان , تغذیه, کودک, فرزند, محیط زیست, ژنتیک ,ریه, آسم, آزمایش خون , salamatkoodakan,

نظر بیننده ها

امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید