پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۲۱:۱۹
Thursday Apr 25, 2024 21:19

انحراف ستون فقرات کودکان را جدی بگیرید

دکتر حسین شهریاری , سلامت کودکان , تغذیه, کودک, فرزند, محیط زیست, ژنتیک ,ستون فقرات, اسکلت , پاتولوژی, آزمایش خون , salamatkoodakan,
سلامت کودکان: انحراف ستون فقرات در کودکان با تولد و رشد آنها به وجود می آید و موجب قوز و کوژ می شود.
بغدادی ارتوپد در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: انحراف ستون فقرات در کودکان را به دو دسته مادر زادی یعنی عارضه ای که با کودک در موقع تولد وجود دارد و دسته دوم گروه اکتسابی که موقع تولد وجود ندارد ولی با رشد و تکامل به وجود می آید تقسیم بندی می شود.
وی در رابطه با مبتلایان به انحراف ستون فقرات در گروه مادرزادی خاطرنشان کرد: عارضه ای است که مهره ها یا تشکیل نشده اند و یا شکل طبیعی ندارند، این عارضه می تواند یک یا چند مهره را در هر قسمت از ستون فقرات، گردن، پشتی و یا کمری درگیر کند که موجب قوز، افزایش کوژی یا انحراف به راست یا چپ ستون فقرات می شود.
وی با اشاره به اینکه درمان بسته به نوع عارضه و شکل ناهنجاری متفاوت خواهد بود تصریح کرد: خیلی از موارد نیاز به جراحی ندارد و یا گاهی بعلت احتمال آسیب نخاعی علیرغم اینکه ناهنجاری شدید است عمل جراحی صورت نمی گیرد مگر اینکه در مواردی اختلال حسی و یا حرکتی ایجاد کند.
بغدادی با اشاره به اینکه اسکولیوز در دختران در سن نوجوانی شایعتر است افزود: گروه بعدی انحراف ستون فقرات در کودکان ناشی از یک بیماری عضلانی، بیماری عصبی، انحراف به طرفین (اسکولیوز) که نیاز به بررسی و پیگیری جدی دارد به وجود می آید.
وی گفت: بد نشستن زمینه ساز نرمی مفاصل و رباط ها شده که موجب قوز پشتی و کوژی کمر شده و بیشتر در نوجوانان مشاهده می شود که با کاهش وزن و انجام ورزش مناسب رفع می شود.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
۲۵ بهمن ۱۳۹۸
کد خبر : ۱۴۶
کلیدواژه ها: دکتر حسین شهریاری , سلامت کودکان , تغذیه, کودک, فرزند, محیط زیست, ژنتیک ,ستون فقرات, اسکلت , پاتولوژی, آزمایش خون , salamatkoodakan,

نظر بیننده ها

امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید