جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ۲۱:۲۱
Friday Apr 19, 2024 21:21

اسکلت بدن کودکان، سن رشد

دکتر حسین شهریاری , سلامت کودکان , تغذیه, کودک, فرزند, محیط زیست, ژنتیک ,ستون فقرات, اسکلت , پاتولوژی, آزمایش خون , salamatkoodakan,
سلامت کودکان: در حالی که تعدادی از افراد از مشکلات برگشت‌ناپذیرِ کمر، رنج می‌برند، تعداد در حال افزایشی از کودکان نیز، به خاطر وزن کیف‌هائی که هر روز به مدرسه حمل می‌کنند، به بدشکلی تغییرناپذیر کمر، مبتلا می‌شوند.
اسکلت بدن کودکان، تا قبل از سن مشخصی در حال رشد است، بنابراین کیف‌های سنگین می‌تواند ضررهای طولانی مدتی را ایجاد کند.
 
در حالی که تعدادی از افراد از مشکلات برگشت‌ناپذیرِ کمر، رنج می‌برند، تعداد در حال افزایشی از کودکان نیز، به خاطر وزن کیف‌هائی که هر روز به مدرسه حمل می‌کنند، به بدشکلی تغییرناپذیر کمر، مبتلا می‌شوند.
 
نیمی از کودکان تا سن 14 سالگی، از درد کمر رنج می‌برند و پزشکان افزایش موردهای مربوط به ناهنجاری ستون فقرات در دانش‌آموزان را گزارش می‌کنند.
 
کیف‌های سنگین مدرسه که دو برابر کیف‌های ده سال پیش است، باعث این مشکل می‌شوند و این باعث نگرانی‌هائی شده است. کودکان روزانه کیف‌هائی را حمل می‌کنند که با کتاب‌های سنگین، لپ‌تاپ، کیت ورزشی و ناهار مدرسه‌شان، پر شده و ممکن است سنگینی این کیف‌ها، به وزن دو سنگ باشد.
 
برخی محققان براین باورند که بسیاری از کودکان، به اندازه 20 درصد از وزن خودشان را، هر روز در مسیر رفت و برگشت به مدرسه، حمل می‌کنند و برای برخی، این میزان، به بالای 25 درصد می‌رسد. از متخصصان درد کمر خواسته شده است تا به بررسی وزن کیف‌هائی بپردازند که کودکان هر روز، به مدرسه حمل می‌کنند.
 
اگر کودکان، در سال‌های ابتدائی مدرسه، کمر درد بگیرند، امکان دارد که این مشکل، تا 70 الی 80 سال آینده، در زندگی آنان ادامه پیدا کند. اسکلت بدن کودکان، تا قبل از سن مشخصی در حال رشد است، بنابراین کیف‌های سنگین می‌تواند ضررهای طولانی مدتی را ایجاد کند.
 
محققان معتقدند اگر کودکان کیف‌های بزرگ‌تری داشته باشند، آنها تمایل دارند که این کیف‌ها را با وسائل اضافی و غیرلازم، پر کنند. والدین باید، به کودکان خود آموزش دهند که کیف مدرسه را فقط با وسائل مورد نیاز، پر کنند و مطمئن باشند که کیف خود را بر روی هر دو شانه، حمل می‌کنند.

منبع: جام نیوز

۲۵ بهمن ۱۳۹۸
کد خبر : ۱۵۱
کلیدواژه ها: دکتر حسین شهریاری , سلامت کودکان , تغذیه, کودک, فرزند, محیط زیست, ژنتیک ,ستون فقرات, اسکلت , پاتولوژی, آزمایش خون , salamatkoodakan,

نظر بیننده ها

امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید