چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۵:۳۲
Wednesday May 1, 2024 15:32

واکسن کرونا هنوز در کودکان آزمایش نشده است/ متخصصان نگرانند

دکتر حسین شهریاری , سلامت کودکان , کرونا , تغذیه, کودک, فرزند, محیط زیست, ژنتیک, کلیه و مجاری ادراری ,آزمایشگاه, پاتولوژی, آزمایش خون , salamatkoodakan,
سللامت کودکان: از زمان شناسایی ویروس کرونای جدید، پیشرفت در زمینه تولید واکسن‌های این بیماری ادامه دارد و برخی از شرکت‌ها در آخرین مراحل آزمایشات بالینی هستند و انتظار می‌ رود تا ماه آینده واکسن این بیماری تایید شود.
اما این پیشرفت‌ها متمرکز بر ساخت واکسن برای بزرگسالان است و کودکان هنوز درگیر هیچ آزمایش واکسن کرونا ویروس نشده اند. این موضوع باعث ایجاد نگرانی برای برخی از متخصصان شده که آیا کودکان می توانند برای مدتی بدون واکسن مناسب کووید ۱۹ باشند؟
 
به گزارش ایسنا و به نقل از "Business Insider" داروسازان برجسته و هر چهار شرکت دارویی درگیر ساخت واکسن کرونا ویروس در خصوص نتیجه واکسن ها به کودکان به بیزینس اینسایدر گفتند که قصد انجام چنین کاری را دارند، اما هیچ یک مطمئن نیستند که چه زمانی ممکن است، تزریق واکسن برای کودکان انجام و در دسترس باشد.
 
در حال حاضر، هر چهار شرکت در مرحله نهایی آزمایش خود در بزرگسالان هستند. مدرنا به بیزینس اینسایدر گفت که قصد دارد قبل از پایان سال، آزمایش واکسن بر روی اطفال را آغاز کند و این کار را تا زمان تأیید نهادهای نظارتی به انجام برساند. سه شرکت دیگر نیز از تصمیم خود برای تولید واکسن برای کودکان خبر دادند، البته نگفتند چه زمانی این کار را آغاز می کنند.
 
غول دارویی فایرز اخیرا اعلام کرد تعداد ۳۰ هزار داوطلب تزریق واکسن را به ۴۴ هزار نفر افزایش داده است و همچنین اعلام کرد که اکنون می خواهد جوانان ۱۶ و ۱۷ ساله و همچنین افراد مبتلا به هپاتیت C، B و HIV را نیز ثبت نام کند.
 
از سویی دیگر متخصصان اطفال نگران فصل بازگشایی مدارس و احتمال ابتلای کودکان به این بیماری هستند.
 
دلیل اینکه چرا کودکان در این تحقیق عقب مانده اند، این است که به طور کلی، محققان آزمایش واکسن را روی بزرگسالان جوان و سالم آغاز می کنند و سپس با جمع آوری اطلاعات بالینی به گروه های آسیب پذیرتر گسترش می یابد که می تواند شامل آزمایش در افراد مسن و افراد مبتلا به بیماری های زمینه ای باشد. در همین راستا کودکان در مرحله آخر آزمایش قرار می گیرند.
 
دلیل دوم اینکه در حالی که کودکان معمولاً از عواقب شدید کووید ۱۹ که در افراد مسن مشاهده می شود، رنج نمی برند، همین موضوع انجام آزمایش بر روی اطفال را کمی با تاخیر مواجه ساخته است.
 
به طور خاص در مورد کووید ۱۹، میزان مرگ و میر و بستری در افراد مسن بسیار بدتر از کودکان است و شرکت های دارویی گفتند که اولویت آنها در پاسخ به بیماری همه گیر ابتدا محافظت از جمعیت مستعد ابتلا به عواقب شدید بیماری است.

 

منبع: ایسنا

۷ مهر ۱۳۹۹
کد خبر : ۳۷۰
کلیدواژه ها: دکتر حسین شهریاری , سلامت کودکان , کرونا , تغذیه, کودک, فرزند, محیط زیست, ژنتیک, کلیه و مجاری ادراری ,آزمایشگاه, پاتولوژی, آزمایش خون , salamatkoodakan,

نظر بیننده ها

امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید