سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۱:۱۲
Tuesday Apr 23, 2024 11:12

تلفیق هنر و مهارت موجب کاهش ترس کودکان از دندانپزشکی می‌شود

سلامت کودکان , دکتر حسین شهریاری , متخصص کودکان
​سلامت کودکان: رئیس دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: زیباسازی فضای محیطی بخش اطفال در دانشکده‌های دندانپزشکی با تلفیق هنر و مهارت می‌تواند موجب کاهش ترس کودکان از انجام درمان‌های دندانپزشکی و افزایش استقبال آنان شود.
دکتر سیروس ریسباف در گفت وگو با ایسنا بیان کرد: معمولا یکی از مشکلاتی که والدین برای انجام درمان های دندانپزشکی کودکان با آن مواجه هستند، ترس کودک از محیط دندانپزشکی و سپس عدم برقراری ارتباط با درمانگر است.
 
وی ادامه داد: از آنجایی که یکی از مهمترین اولویت‌ها در این دانشکده، حسن معاشرت با بیمار است، خوشبختانه از این جهت آموزش‌های لازم به دانشجویان ارائه شده و اساتید و متخصصان حاضر در بخش‌ها نیز به این امر اهتمام دارند.
 
وی تصریح کرد: از طرف دیگر زیباسازی محیطی به خصوص در بازسازی‌ها مد نظر قرار گرفت و در بخش اطفال با استفاده از نظر کارکنان بخش، شرایطی فراهم شد تا کودکان با مشاهده فضا، احساس راحتی و صمیمیت داشته و از محیط دندانپزشکی نترسند.
 
دکتر فروغ امیرآبادی، مدیر گروه دندانپزشکی اطفال دانشکده دندانپزشکی زاهدان نیز در این خصوص گفت: ماهیانه به طور متوسط برای ۵۰۰ کودک، ویزیت و درمان‌های مختلف از جمله ترمیم، عصب کشی، کشیدن دندان، ارتودنسی پیشگیرانه، فلوراید تراپی و فیشورسیلانت در این بخش انجام می‌شود.
 
وی با بیان اینکه ۲۰ یونیت فعال در این بخش وجود دارد، گفت: کودکان ۶ تا ۱۲ سال در این بخش پذیرش و درمان می‌شوند.
 
وی اضافه کرد: از آنجا که بدون احساس درد، دندان‌های برخی کودکان دچار پوسیدگی و خرابی می‌شود و همچنین با توجه به امکان بروز پوسیدگی میان دندانی، چکاپ مرتب شش ماهه به همه خانواده‌ها جهت مراقبت و پیشگیری از آسیب‌های بیشتر دندان‌های کودکان، توصیه می‌شود.

منبع: ایسنا

۱۳ آبان ۱۳۹۹
کد خبر : ۴۳۴
کلیدواژه ها: سلامت کودکان , دکتر حسین شهریاری , متخصص کودکان

نظر بیننده ها

امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید