چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۲۰:۲۶
Wednesday Apr 24, 2024 20:26

گروه‌های پرخطر و کودکان زیر ۵ سال واکسن آنفلوانزا بزنند

تندرستی کودکان , دکتر حسین شهریاری , متخصص کودکان , tandorostikoodakan
تندرستی کودکان: یکی دیگر از گروه هایی که به آنها توصیه می شود واکسن آنفلوآنزا را بزنند، کودکان زیر ۵ سال به ویژه کودکانی که به مهد کودک می روند، هستند.
یک فوق تخصص عفونی کودکان و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران با تاکید بر اینکه تمامی افراد گروه های پرخطر در هر زمان از فصل شیوع این بیماری باید واکسن را بزنند اظهار کرد: خوشبختانه تاکنون گزارشات زیادی از شیوع بیماری آنفلوانزا در کشور نداشته ایم این در حالی است که سال گذشته در این موقع از سال، ویروس به شدت فعال بود و ما در پیک بیماری بودیم که امسال این اتفاق نیفتاده است و امیدواریم بتوانیم این بیماری را در سال جاری به آرامی بگذارنیم اما خیلی بعید است که اتفاقی هم نیفتد.
 
دکتر "علیرضا ناطقیان" در گفت و گو با ایسنا درباره واکسن آنفلوآنزا و آیا اینکه در شرایط کنونی تزریق این واکسن موثر است؟ اظهار کرد: برخی عنوان می کنند که زمان تزریق واکسن آنفلوانزا معمولا بین ۱۵ مهرماه تا ۱۵ آبان ماه است اما ما در مورد واکسن آنفلوآنزا به دو نوع برای کسانی که می خواهند این واکسن را دریافت کنند، نگاه می‌کنیم.
 
وی افزود: یک از گروه‌هایی که طبق تمامی منابع و مراجع علمی باید حتما واکسن آنفلوآنزا را دریافت کنند، افراد پرخطر شامل کسانی که بیماری قلبی، کلیوی، بیماری های زمینه ای و مشکلات سلامتی خاص مانند کمبود خون و بیماری های عصبی پیش رونده، آسم شدید و ... دارند، هستند که این گروه ها کاملا در ریسک خطر بیماری آنفلوآنزا قرار داشته و معتقدیم در هر زمان و فصلی که شیوع آنفوآنزا متصور می شود، باید این واکسن را بزنند.
 
این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران با تاکید بر اینکه به هیچ وجه نباید به این تصور برسیم که در چنین زمان های دیگر نیاز نیست واکسن آنفلوآنزا را بزنیم اظهار کرد: در سال های قبل در نیمه دوم سال مواردی داشته‌ایم که تشخیص داده ایم فردی به بیماری کلیوی مبتلا شده است که بلافاصله به وی گفته ایم که واکسن آنفلوآنزار را دریافت کند و این تصور که چون زمان مطرح شده برای دریافت واکسن آنفلوانزا فقط در اوایل مهرماه تا آبان ماه بوده و دیگر باید منتظر سال بعد باشیم، کاملا اشتباه است.
 
ناطقیان با تاکید بر اینکه تمامی افراد گروه های پرخطر در هر زمان از فصل شیوع این بیماری باید واکسن را بزنند اظهار کرد: خوشبختانه تاکنون گزارشات زیادی از شیوع بیماری آنفلوانزا در کشور نداشته ایم این در حالی است که سال گذشته در این موقع از سال، ویروس به شدت فعال بود و ما در پیک بیماری بودیم که امسال این اتفاق نیفتاده است و امیدواریم بتوانیم این بیماری را در سال جاری به آرامی بگذارنیم اما خیلی بعید است که اتفاقی هم نیفتد.
 
این فوق تخصص عفونی کودکان با اشاره به اینکه هدف واکسن انفلوآنزا گروه‌های پرخطر است افزود: یکی دیگر از گروه هایی که به آنها توصیه می شود واکسن آنفلوآنزا را بزنند، کودکان زیر ۵ سال به ویژه کودکانی که به مهد کودک می روند، هستند و انتظار می رود که خانواده های این کودکان واکسن آنفلوآنزا را از داورخانه های دولتی شبانه روزی تهیه کرده و هرچه سریعتر تزریق آن را برای کودک خود انجام دهند.
 
وی با تاکید بر اینکه کودکانی که به مدرسه نمی روند و یا آموزش های مجازی را دنبال کرده و از نظر بدنی سالم است در اولویت دریافت واکسن آنفلوآنزا قرار ندارند اظهار کرد: هیچ ارتباطی بین این بیماری آنفلوآنزا و کرونا وجود ندارد و اینکه تزریق واکسن آنفلوآنزا می تواند بر روی بیماری کرونا موثر باشد، کاملا باوری اشتباه و غلط است.

منبع: ایسنا

۱۹ آذر ۱۳۹۹
کد خبر : ۴۵۶
کلیدواژه ها: تندرستی کودکان , دکتر حسین شهریاری , متخصص کودکان , tandorostikoodakan

نظر بیننده ها

امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید