پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ۱۳:۰۰
Thursday Mar 28, 2024 13:00
 

تب روماتیسمی در کودکان شایع است

تندرستی کودکان , دکتر حسین شهریاری , متخصص کودکان , tandorostikoodakan
تندرستی کودکان: یک متخصص بیماری‌های عفونی می گوید تب روماتیسمی ناشی از عفونت چرکی گلو در کودکان منجر به روماتیسم مغزی و قلبی می‌شود.
دکتر محمدرضا ناظر در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: یکی از شایع‌ترین علت گلودرد عفونت‌های ویرال است که نباید به اکثر این بیماران آنتی‌بیوتیک داده شود.
 
وی با بیان اینکه تب روماتیسمی درکشورهای جهان سوم بالاست، اضافه کرد: براین اساس افراد را با میزان تب، وجود التهاب در گلو، وزن، سن و ... تقسیم‌بندی می‌کنند و چنانچه کسانی امتیاز بین صفر تا یک کسب کنند برای آنها نیازی به تجویز آنتی‌بیوتیک نیست، امتیاز بین دو تا سه باید تست آنتی‌ژن دهند و امتیاز بین چهار تا پنج باید تحت تزریق پنی‌سیلین و مصرف آنتی‌بیونتیک قرار گیرند.
 
ناظر افزود: نداشتن سرفه، سن زیر ۱۴ سال، التهاب گلو، بزرگی غدد لنفاوی اطراف گلوو تب هرکدام یک امتیاز محسوب می‌شود و پزشک براساس مجموع امتیازات تشخیص می‌دهد چه دارویی برای بیمار تجویز شود.
 
این متخصص بیماری‌های عفونی با بیان اینکه تب روماتیسمی در کودکان شایع است، بیان کرد: چنانچه در کودکی تست آنتی‌ژن گرفته شد و حتی جواب آن منفی شد باید کشت گلو نیز انجام شود تا به منفی بودن صددرصد آن اطمینان حاصل شود.
 
وی اظهار کرد: تب روماتیسمی ناشی از گلو درد چرکی در کودکان سبب ایجاد روماتیسم مغزی و قلبی می‌شود به گونه‌ای که دریچه قلب آنان را درگیر می‌کند.
 
ناظر گفت: یکی از عوارض تب روماتیسمی در افراد بزرگسال تب روماتیسمی مفاصل است.
منبع: ایسنا
۱ دی ۱۳۹۹
کد خبر : ۴۷۵
کلیدواژه ها: تندرستی کودکان , دکتر حسین شهریاری , متخصص کودکان , tandorostikoodakan

نظر بیننده ها

امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید