چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۰:۰۴
Wednesday Apr 24, 2024 10:04

لزوم یادگیری زبان انگلیسی برای کودکان

لزوم یادگیری زبان انگلیسی برای کودکان

لزوم یادگیری زبان انگلیسی برای کودکان

تندرستی کودکان: تسلط بر زبان انگلیسی در حال حاضر برای تمامی افراد جامعه لازم است، بنابراین والدین از همان دوران کودکی، فرزندانشان را به یادگیری زبان تشویق می کنند.

برای فهم و درک بهتر مسائل و برقراری ارتباط سازنده در جهت پیشرفت های فردی و اجتماعی یادگیری زبان انگلیسی به عنوان زبان بین المللی جوامع بسیار حائز اهمیت است. بهتر است از چه زمان به یادگیری زبان انگلیسی بپردازیم؟ ذهن کودکان بسیار پویا و آماده یادگیری بسیاری از علوم و مهارت های مختلف است.

در نتیجه شروع آموزش زبان انگلیسی از سنین پایین بسیار می تواند نقطه عطفی در آینده کودک ایفا کند. از این رو دوره های تخصصی آموزش زبان انگلیسی با متدهای نوین برای آموزش کودکان در سراسر دنیا شکل گرفته است. در ایران نیز به واسطه اهمیت بالای این موضوع خوشبختانه اکثر والدین در سنین کودکی آموزش زبان انگلیسی را برای فرزندانشان آغاز می کنند.

اما نکته اصلی در آموزش زبان انگلیسی به کودکان این است که باید زبان آموزان در این سنین با روش های استاندارد و تخصصی آموزش ببینند تا اثر معکوس نسبت به آموزش زبان برای کودکان نداشته باشد و آن ها را از این زبان دور نکند. از این رو موسسات زبان انگلیسی دوره های تخصصی زبان انگلیسی کودکان را برگزار می کنند.

بهترین سن برای آموزش زبان انگلیسی کودکان

برای بسیاری از والدین این سوال مطرح می باشد که از چه سنی باید کودک خود را برای یادگیری زبان بفرستند؟ البته نمی توان به این پرسش پاسخ صد در صدی داد اما براساس تحقیقات و تجربیات گذشته و به صورت علمی بهترین سن برای شروع زبان برای کودکان از سن ۷ تا ۱۳ سالگی است که در این سن کودک می تواند به زبان مادری خود صحبت کند و بسیاری از مفاهیم را درک نماید و در نتیجه این موضوع به زبان آموزان کمک می کند تا راحت تر با زبان انگلیسی ارتباط برقرار کنند و از یادگیری آن لذت ببرند.

هر چند برای کودکان این مسئله می تواند نسبی باشد و برای همه صدق نکند و برخی زودتر از سنین مطرح شده براحتی و به خوبی بتوانند به یادگیری زبان بپردازند.

بهترین روش آموزش زبان انگلیسی کودکان

مطمئنا روش تدریس زبان انگلیسی کودکان یکی از مهم ترین جنبه های آموزش زبان انگلیسی برای کودکان است. یکی از دلایل آن این است که کودکان تا به موضوعی جذب نشوند و از آن لذت نبرند براحتی از انجام آن دست خواهند کشید و به سختی می توان آن ها را متقاعد کرد که به یادگیری زبان انگلیسی بپردازند.

اما با استفاده از روش های سرگرم کننده و خلاق در آموزش می توان زبان را برای آن ها به شکلی جذاب نمایش داد که آن ها در کنار آموزش اوقات خوشی را نیز در کلاس تجربه نمایند تا انگیزه حضور در کلاس و یادگیری زبان را در خود تقویت نمایند.

از جمله این روش ها استفاده از موزیک، فیلم و انیمیشن، بازی به صورت گروهی، استفاده از زبان بدن و مواردی از این قبیل و ایجاد حس امنیت و آرامش برای بالا بردن اعتماد به نفس آن ها از راه های آموزش زبان انگلیسی به کودکان است.

بهترین کلاس آموزش زبان انگلیسی کودکان

 

برای آموزش کودکان کلاس ها با دوره های مختلفی وجود دارد و ترجیح اینکه در کدام نوع از کلاس شرکت کنید بستگی به شرایط زبان آموز دارد اما از بین دوره های گروهی، خصوصی، آنلاین و حضوری، کلاس زبان گروهی به شکل حضوری بهترین کلاس زبان انگلیسی کودکان است زیرا حضور در کلاس و ارتباط مستقیم با استاد و همچنین داشتن همکلاسی برای یادگیری زبان بسیار می تواند به یادگیری کودکان کمک نماید.

البته امروزه حضور در کلاس به دلیل بیماری کرونا ممکن نیست اما آیا شرکت نکردن در کلاس کار خوبی است؟ البته که نه. در این خصوص بسیاری از آموزشگاه ها با استفاده از بهترین شرایط به آموزش آنلاین زبان می پردازند که در بسیاری از آن ها حس کلاس حضوری را تجربه خواهید کرد.
منبع: ایسنا


۳ دی ۱۳۹۹
کد خبر : ۴۷۶
کلیدواژه ها: تندرستی کودکان, دکتر حسین شهریاری , متخصص کودکان tandorostikoodakan

نظر بیننده ها

امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید