جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ۰۲:۳۸
Friday Apr 19, 2024 02:38
 

احتمال ابتلا به آسم در کودکان با مصرف زیاد گوشت‌های غیر دریایی

تندرستی کودکان, دکتر حسین شهریاری , متخصص کودکان  tandorostikoodakan
تندرستی کودکان: پژوهشگران آمریکایی در بررسی جدید خود دریافتند که مصرف زیاد گوشت‌های غیردریایی می‌تواند امکان ابتلا به آسم را در کودکان افزایش دهد.

پژوهشگران "بیمارستان ماونت ساینای"(Mount Sinai Hospital) آمریکا در بررسی جدیدی دریافتند که مواد موجود در گوشت‌های پخته شده با افزایش میزان خس‌خس سینه در کودکان مرتبط است. پژوهش آنها، ترکیباتی موسوم به "محصولات نهایی گلیکاسیون پیشرفته"(AGEs) را به عنوان عوامل خطرناک رژیم غذایی ابتدایی نشان می‌دهد که پیامدهای بالینی و بهداشتی گسترده‌ای در پیشگیری از بیماری التهابی مجاری تنفسی به همراه دارند.

شیوع آسم طی چند دهه گذشته در میان کودکان آمریکایی افزایش داشته است. پژوهشگران دریافتند که عادات غذایی اوایل زندگی ممکن است با خس‌خس سینه و احتمال بروز آسم در آینده مرتبط باشند.

پژوهشگران، پروژه خود را براساس پژوهشی انجام دادند که طی آن، ۴۳۸۸ کودک بین دو تا ۱۷ سال بین سال‌های ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۶ طی برنامه‌ای مربوط به "سازمان پیشگیری و کنترل بیماری آمریکا" مورد بررسی قرار گرفته بودند. این پژوهش، برای ارزیابی وضع تغذیه و سلامت بزرگسالان و کودکان آمریکا به واسطه مصاحبه و معاینه فیزیکی طراحی شده بود.

پژوهشگران دریافتند که مصرف بالای محصولات نهایی گلیکاسیون پیشرفته، به صورت قابل توجهی با افزایش خس‌خس سینه همراه است؛ به ویژه، خس‌خسی که خواب و ورزش را مختل می‌کند و به تجویز دارو نیاز دارد. نتایج این پژوهش نشان می‌دهد که مصرف بالای گوشت‌های غیردریایی، با افزایش میزان خس‌خس سینه در ارتباط است و به تجویز دارو نیاز دارد.

"جینگ جنی وانگ"(Jing Gennie Wang)، پژوهشگر ارشد این پروژه گفت: ما دریافتیم که مصرف بیشتر محصولات نهایی گلیکاسیون پیشرفته که عمدتا ناشی از مصرف گوشت‌های غیردریایی است، صرف نظر از کیفیت رژیم غذایی یا تشخیص آسم می‌تواند با افزایش خس‌خس سینه کودکان در ارتباط باشد.

"سونالی بوز"(Sonali Bose)، از پژوهشگران این پروژه گفت: پژوهش برای شناسایی عوامل غذایی که بر نشانه‌های تنفسی در کودکان تاثیر می‌گذارند، موضوع مهمی است زیرا این خطرات به صورت بالقوه قابل اصلاح هستند و می‌توانند به ارائه توصیه‌های بهداشتی کمک کنند. یافته‌های ما می‌توانند به پژوهش‌های آینده کمک کنند تا به بررسی این موضوع بپردازند که آیا این عناصر خاص، در بروز بیماری‌های مربوط به راه‌های هوایی کودکان مانند آسم نقش دارند یا خیر.
این پژوهش، در مجله "Thorax" به چاپ رسید.

منبع: ایسنا به نقل از فودنویگیتر

۴ دی ۱۳۹۹
کد خبر : ۴۷۸
کلیدواژه ها: تندرستی کودکان, دکتر حسین شهریاری , متخصص کودکان tandorostikoodakan

نظر بیننده ها

امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید