سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۷:۲۶
Tuesday Apr 23, 2024 17:26

سه محصول دارویی مرتبط با آلرژی کودکان در مشهد ساخته شد

سلامت کودکان, دکتر حسین شهریاری , متخصص کودکان
تندرستی کودکان:محصول دارویی مرتبط با آلرژی کودکان توسط پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی مشهد ساخته شد.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد به نقل از رییس بخش آلرژی و ایمونولوژی بیمارستان فوق تخصصی کودکان اکبر گزارش داد: این محصولات شامل "دمیار انگیزشی" برای کودکان مبتلا به آسم، شربت گیاهی "زد-کاف" برای درمان سرفه در کودکان مبتلا به آسم و "پماد پروبیوتیک" برای درمان آلرژی پوستی کودکان است.

دکتر محمد آهنچیان افزود: تولید این سه داروی کمکی به همت شرکت‌های دانش بنیان دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام شده و این محصولات به زودی وارد بازار می‌شوند که به دلیل گیاهی بودن از عوارض بسیار اندک و کارایی خوبی در درمان برخوردارند.
وی ادامه داد: این محصولات حاصل طرح‌های پژوهشی کاربردی و پایان نامه‌های دانشجویی و دستیاری بوده که با توجه به کارایی مناسب، مراحل ثبت اختراع و تولید خود را در شرکت‌های دانش بنیان طی کرده و به زودی در دسترس عموم قرار خواهند گرفت.
فوق تخصص آلرژی و ایمنی‌شناسی بالینی گفت: گروه کودکان دانشگاه علوم پزشکی مشهد پیشگام در کاربرد پروبیوتیک‌ها در بسیاری از بیماری‌ها شامل  بیماری‌های مختلف گوارشی، آسم و آلرژی و نوزادان است و طرح‌های پژوهشی و کارآزمایی بالینی متعدد در این زمینه انجام داده است.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیش از ۹ هزار دانشجو و حدود ۲۵ هزار کارمند بهداشتی و درمانی و همچنین حدود ۵۰ مرکز تحقیقاتی در رشته‌های مختلف به عنوان قطب پزشکی شمال شرق کشور مطرح است.
منبع: ایرنا

۵ بهمن ۱۳۹۹
کد خبر : ۵۳۰
کلیدواژه ها: سلامت کودکان, دکتر حسین شهریاری , متخصص کودکان

نظر بیننده ها

امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید