جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ۱۲:۳۹
Friday Mar 29, 2024 12:39
 

قصه درمانی شیوه تاثیرگذار برای مشکلات روحی کودکان در کرونا است

تندرستی کودکان, دکتر حسین شهریاری , متخصص کودکان  tandorostikoodakan
تندرستی کودکان: یک قصه پژوه و مدرس قصه گویی معتقد است: قصه درمانی بهترین شیوه برای مبارزه با مشکلات روحی و روانی در ایام کرونا برای کودکان و نوجوانان است.
ملوک هاشمی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با بهره گیری از روش قصه درمانی بهداشت روحی، روانی، مهارت های کلامی، مثبت اندیشی و کاهش استرس و اضطراب ناشی از شیوع ویروس کرونا در مخاطبان کودک و نوجوان به میزان بسیار زیادی کاهش می یابد.
 
وی ادامه داد: خانه نشینی و عدم حضور کودکان در فضاهای آزاد، کم تحرکی و یکجانشینی ناشی از شیوع ویروس کرونا موجب شده تا کودکان و نوجوانان روحیه پرخاشگرانه و تهاجمی و اضطراب و استرس داشته و روابط اجتماعی آنها مورد تهدید قرار گیرد.
 
وی افزود: در این زمینه بهره گیری از شیوه قصه درمانی بهترین فرصت است تا شادی و نشاط و تقویت روابط مثبت و هنجارهای اجتماعی در کودکان تقویت شود.
 
این کارشناس مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با ذکر اینکه قصه درمانی به عنوان اتفاق تازه ای در روان شناسی امروز موجب تقویت هنجارهای مثبت و مؤثر و کارآمد در میان جوامع هدف می شود، افزود: این مساله موجب شده تا نگاه و دیدگاه مخاطب رو به کمال و بالندگی حرکت کند.
 
مؤلف کتاب تاثیر قصه گویی بر هوش هیجانی نوجوانان تصریح کرد: دنیای امروز به شدت در مسیر فناوری و دنیای مجازی در حال حرکت است و برخی از اثرات مخرب روحی و روانی آن موجب شده تا کودکان و نوجوانان بیشتر در معرض خطر قرار گیرند، اما با رعایت اصول و شیوه های مطلوب قصه گویی و بهره گیری از محتواهای مناسب و کاربردی و متناسب با فضای ذهنی مخاطبان اثرات مثبت و مهم و روانی می توان ایجاد کرد.
 
به عقیده‌وی، حوادث در قصه ها، شخصیت پردازی، هم ذات پنداری، مفاهیم غیر مستقیم زبان بدن و بهره گیری هدفمند از ابزار مناسب و به زبان هنرمندانه می تواند در انتقال مفاهیم انسانی و اجتماعی و اخلاقی به جامعه هدف بسیار مؤثر واقع شود.

منبع: ایرنا

۱۲ بهمن ۱۳۹۹
کد خبر : ۵۴۳
کلیدواژه ها: تندرستی کودکان, دکتر حسین شهریاری , متخصص کودکان tandorostikoodakan

نظر بیننده ها

امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید