پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۶:۴۸
Thursday Apr 25, 2024 16:48

نکاتی در مورد پیشگیری از بیماری‌های لثه در کودکان

تندرستی کودکان, دکتر حسین شهریاری , متخصص کودکان  tandorostikoodakan
تندرستی کودکان: بیماری‌های لثه معمولاً قابل پیشگیری هستند. کافی است که از همین الان شروع کنید و حسابی مراقب دندان‌های کودکان خود باشید.
پس برای شروع اقدامات مراقبتی بیش از این منتظر نمانید.
حداقل دو بار در روز و هر بار به مدت حداقل سه دقیقه دندان‌های خود را مسواک کنید و هر روز آنها را با نخ دندان تمیز کنید. اگر مطمئن نیستید که کودک شما روش صحیح مسواک زدن و کشیدن نخ دندان را می‌داند، دندانپزشک یا متخصص بهداشت دهان و دندان می‌تواند بهترین روش‌های آموزش کودکان را به شما نشان بدهد.
برای مسواک زدن دندان‌ها همیشه از خمیر دندان‌های حاوی فلوراید استفاده کنید. بعضی از پزشکان نیز توصیه می‌کنند که هر روز از دهان‌شویه‌های حاوی فلوراید برای شستشوی دندان‌ها استفاده شود.
 
از مسواک‌های دارای پُرزهای نرم و صیقلی استفاده کنید، زیرا این مسواک‌ها کمتر به بافت لثه‌های حساس آسیب وارد می‌کند. مسواک کودک خود را حداقل هر 3 تا 4 ماه یک بار عوض کنید، زیرا خود مسواک‌های کهنه و فرسوده نیز می‌تواند به لثه‌های کودک شما صدمه بزند.
رژیم غذایی سالم و مقوی داشته باشید. از دادن خوراکی‌ها و مواد غذایی که با قند زیاد آماده می‌شوند مانند اسنک و تنقلات شیرین به کودک خود اجتناب کنید، زیرا باکتری‌ها به قند خیلی علاقه دارند و به همین علت بر روی بقایای مواد قندی در دندان‌ها، پلاک‌های باکتریایی تشکیل می‌شود.
مراقبت مداوم از دندان‌ها اهمیت زیادی در حفظ سلامت دهان و دندان کودک شما دارد. 
به منظور مراقبت مداوم از دندان‌های کودک خود به‌‌طور مرتب – به ویژه برای جرم‌گیری و تمیز کردن دندان‌ها – حداقل دو بار در سال به دندانپزشک مراجعه کنید. دندانپزشک کودک شما می‌تواند پلاک‌های باکتریایی و لایه‌های سخت جرم دندان که به خاطر مسواک نزدن یا عدم رعایت بهداشت دهان بر روی دندان‌های کودک شما تشکیل شده است را حذف کند.
 
منبع: دکتر سعید قریشی
۱۲ بهمن ۱۳۹۹
کد خبر : ۵۴۴
کلیدواژه ها: تندرستی کودکان, دکتر حسین شهریاری , متخصص کودکان tandorostikoodakan

نظر بیننده ها

امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید