جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ۱۵:۲۶
Friday Mar 29, 2024 15:26
 

جزئیات تشکیل سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک

جزئیات تشکیل سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک
تندرستی کودکان: به گفته وزیر آموزش و پرورش، اساسنامه تشکیل سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک، تصویب شده است و شش ماه زمان برای استقرار سازمان فرصت وجود دارد.
محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش درباره واگذاری مهدکودک‌ها اظهار کرد: نظام تعلیم و تربیت یک نظام یکپارچه است و تربیت از اوان کودکی آغاز می‌شود.
 
متخصصان تعلیم و تربیت می گویند هرچه به اوان کودکی نزدیک می‌شویم اهمیت تربیت بیشتر می‌شود و باید به این دوره توجه کرد. در سنوات گذشته این دوره مورد غفلت قرار گرفته بود.
 
حاجی میرزایی افزود: سال گذشته یک میلیون و ۵۰ هزار کودک پیش‌دبستانی را آموزش دادیم. اخیرا شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب کرد سازمانی تشکیل شود که تربیت این سنین را عهده‌دار شود. سه سال اول زندگی، قبل از دوره پیش دبستانی و سه سال بعد دوره پیش‌دبستانی محسوب می‌شود. البته منظور این نیست که همه این کودکان به مهدکودک بروند. ۸۴ درصد این بچه‌ها در خانواده تربیت می‌شوند و بنا نداریم آنها را از خانواده بیرون بیاوریم.
 
وی افزود: پیش‌دبستانی سه‌ساله است و دوره رسمی ما هم هست و توصیه می‌کنیم خانواده‌ها در آن شرکت کنند. اما در دوره صفر تا سه سالگی که تربیت به عهده خانواده است نقش این سازمان مشورتی، تولید محتوا و آموزش والدین است. در سه سال دوم یعنی پیش‌دبستانی هم آموزش توسط بخش غیردولتی و تحت نظارت آموزش و پرورش انجام می‌شود و  مسئولیت نظارت بر برنامه‌ها و صدور مجوز مهدکودک‌ها هم به آموزش و پرورش محول شده است.
 
منبع: ایسنا
۲۰ بهمن ۱۳۹۹
کد خبر : ۵۶۰

نظر بیننده ها

امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید