یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۲۰:۲۳
Sunday May 19, 2024 20:23

ریسک بالای ابتلای کودکان دیابتی به کرونا

تندرستی کودکان , دکتر حسین شهریاری , متخصص کودکان , tandorostikoodakan
تندرستی کودکان: یک متخصص داخلی گفت: چه کودکان و بزرگسالانی که مبتلا به دیابت نوع یک هستند و چه بزرگسالانی که دیابت نوع دو دارند، مستعد ابتلا به انواع کووید ۱۹ هستند.
علی دارایی در گفت وگو با ایسنا در رابطه با ریسک ابتلای کودکان دیابتی به کرونا، اظهار کرد: چه کودکان و بزرگسالانی که مبتلا به دیابت نوع یک هستند و چه بزرگسالانی که دیابت نوع دو دارند، مستعد ابتلا به انواع کووید ۱۹ هستند.
 
وی با بیان اینکه لازم است در این شرایط این افراد بیش از پیش به سلامت و اندازه‌گیری قند خون توجه داشته باشند، عنوان کرد: ممکن است در صورت رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی و ابتلا به نوع شدید بیماری ریسک مرگ در آن‌ها نیز افزایش یابد.
 
دارایی با اشاره به این‌که دیابت یک بیماری درمان‌پذیر نیست، بیان کرد: اما راه‌های خیلی مؤثری برای کنترل قندخون و کاهش عوارض ناشی از دیابت وجود دارد.
 
این متخصص داخلی ادامه داد: پیشرفت تکنولوژی و داروهای مؤثر در اختیار بیماران قرار دارد که با کنترل قندخون می‌توانند از عوارض جدی ذکر شده جلوگیری کنند.
 
وی با اشاره به شیوع بالای دیابت در دنیا، خاطرنشان کرد: دیابت پُرهزینه‌ترین بیماری غیر واگیر در سراسر دنیا است
 
دارایی عنوان کرد: حدود ۴۶۰ میلیون نفر در سراسر دنیا به دیابت مبتلا هستند و بالغ بر چهار میلیون و ۲۰۰ هزار نفر سالانه به علت دیابت و عوارض آن جان خود را از دست می‌دهند و در کشور ما نیز حدود ۱۱ درصد افراد ۲۵ سال به بالا به بیماری دیابت مبتلا هستند که تقریباً معادل پنج میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در سراسر کشور است.

منبع: ایسنا

۲۹ بهمن ۱۳۹۹
کد خبر : ۵۷۲
کلیدواژه ها: تندرستی کودکان , دکتر حسین شهریاری , متخصص کودکان , tandorostikoodakan

نظر بیننده ها

امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید