چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۲۲:۱۳
Wednesday Apr 24, 2024 22:13

مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا در کودکان چاق بیشتر است

تندرستی کودکان , دکتر حسین شهریاری , متخصص کودکان , tandorostikoodakan کرونا
تندرستی کودکان: کارشناس تغذیه و رژیم درمانی مرکز بهداشت شهرستان بندرعباس گفت: تحقیقات ثابت کرده است که ابتلا و مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا در کودکان چاق به مراتب بیشتر از کودکان با وزن نرمال است.
مژده آزور در گفت و گو با ایسنا به بیان اصول تغذیه سالم در کودکان پرداخت و افزود: سن ابتلا به بیماری‌های مزمن در سال های اخیر در کشور کاهش پیدا کرده است و سرمنشا بروز این بیماری‌ها سبک زندگی به خصوص تغذیه ناسالم است.
 
وی خاطرنشان کرد: تحقیقات ثابت کرده است که ابتلا ومرگ و میر ناشی از بیماری کرونا در کودکان چاق به مراتب بیشتر از کودکان با وزن نرمال است و همین موضوع اهمیت کنترل وزن در کودکان را دوچندان می کند.
 
آزور در ارتباط با اهمیت مصرف صبحانه عنوان کرد: صبحانه مهمترین وعده غذایی در کودکان است و حذف آن موجب پرخوری در وعده ناهار و در نهایت اضافه وزن کودکان می‌شود.
 
کارشناس تغذیه و رژیم درمانی مرکز بهداشت شهرستان بندرعباس اضافه کرد: مصرف میان وعده در کنترل اشتها کودکان و جلوگیری از ریزه‌خواری نقش مهمی دارد، که از میان وعده‌های سالم  به، میوه‌های تازه، میوه‌های خشک مانند توت و انجیر خشک، نان و پنیر و خرما ، نان و پنیر سبزی، فرنی، پنکیک و ... می‌توان اشاره کرد.

منبع: ایسنا

۳ اسفند ۱۳۹۹
کد خبر : ۵۷۷
کلیدواژه ها: تندرستی کودکان , دکتر حسین شهریاری , متخصص کودکان , tandorostikoodakan کرونا

نظر بیننده ها

امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید