جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۲:۵۳
Friday Apr 26, 2024 02:53

در کرونای جهش یافته مراقب کودکان باشیم/مرگ کودک ۴ ساله

تندرستی کودکان , دکتر حسین شهریاری , متخصص کودکان , tandorostikoodakan کرونا covid19
تندرستی کودکان: رئیس دانشکده علوم پزشکی اسدآباد گفت: در کرونای جهش یافته افزایش به صورت آسانسوری و موشکی بوده و اطفال را نیز درگیر می کند که در این راستا تداوم رعایت پروتکل های بهداشتی و پرهیز از دورهمی و رفت و آمدها و تجمعات برای مراقبت هر چه بیشتر از خود، خانواده و اطفال بیشتر ایجاب می کند.
دکتر ایرج صالحی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: در پیک چهارم کرونا در کشور و به تبع آن در استان و شهرستان مواردی از ابتلای اطفال نیز مشاهده می شود که در همین رابطه در حال حاضر  چهار کودک مشکوک به کرونا در شهرستان بستری هستند.
 
وی با بیان اینکه متاسفانه به تازگی یک کودک اسدآبادی چهار ساله مبتلا به کرونا فوت کرد، افزود: موارد مشکوک ابتلا به کرونا در کودکان که منجر به بستری اطفال در بیمارستان شود، در شهرستان وجود داشته اما تاکنون موردی از فوت کودک مبتلا به کرونا در شهرستان نداشته ایم.
 
صالحی در ادامه با تاکید مجدد به مردم نسبت به پرهیز از رفت و آمدها و دورهمی ها و خودداری از برگزاری مراسم و تجمعات خاطرنشان کرد: پیش بینی می شود این روند افزایشی در پیک چهارم کرونا تا ۱۰ اردیبهشت ماه تداوم داشته باشد و برای کنترل وضعیت نیاز به مشارکت مردم در رعایت موارد پروتکل های بهداشتی و توجه به اعمال محدودیت های جدید خواهد بود.
 
وی تعداد افراد بستری در این شهرستان را در حال حاضر ۶۰ نفر برشمرد و یاد آور شد: از شهروندان درخواست داریم در صورت هر گونه کوچکترین علائم برای انجام تست به مراکز تست سریع کرونا مراجعه کنند و در صورتی که هر بیمار مثبت هستند قرنطینه را به مدت ۱۴ روز رعایت کرده و مراقب خود و خانواده باشند.

منبع: ایسنا

۲۵ فروردین ۱۴۰۰
کد خبر : ۶۳۳
کلیدواژه ها: تندرستی کودکان , دکتر حسین شهریاری , متخصص کودکان , tandorostikoodakan کرونا covid19

نظر بیننده ها

امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید