جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ۱۰:۳۲
Friday Apr 19, 2024 10:32

چه زمانی سن طلایی تشخیص و درمان تنبلی چشم کودکان است؟

تندرستی کودکان , دکتر حسین شهریاری , متخصص کودکان , tandorostikoodakan کرونا covid19
تندرستی کودکان: مدیرکل بهزیستی البرز گفت: بهترین زمان برای پیشگیری از بیماری تنبلی چشم زیر پنج سالگی است.
اسدالله حیدری در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه بهترین زمان برای پیشگیری از بیماری تنبلی چشم زیر پنج سالگی است، اظهار کرد: بهزیستی همه ساله برای حفظ و ارتقاء سلامت بینایی کودکان برنامه پیشگیری از تنبلی چشم را در سنین سه تا شش سال اجرا می‌کند.
 
وی با اشاره به علائم تنبلی چشم ادامه داد: زمانی که کودک دچار کاهش دید در یک یا هر دو چشم باشد به نحوی که حتی پس از استفاده از عینک و یا در صورت جراحی باز هم دیدش کامل نشود و مانند سایر افراد قادر به دیدن نباشد دچار تنبلی چشم شده است.
 
این مسئول افزود: در کشور ما بیش از یک میلیون نفر مبتلا به تنبلی چشم وجود دارد و این اختلال اولین علت نابینایی و کم بینایی خفیف تا شدید و دومین علت کاهش بینایی در کودکان است.
 
حیدری اضافه کرد: بیماری تنبلی چشم می‌تواند بیماری پنهانی باشد و عدم تشخیص و درمان به موقع آن می‌تواند موجب کاهش بسیار شدید و دائمی دید یک یا هر دو چشم و گاهی نابینایی شود .
 
 مدیرکل بهزیستی البرز توضیح داد: تنها راه پیشگیری از تنبلی چشم تشخیص به موقع عوامل ایجاد کننده آن است و در برنامه پیشگیری از تنبلی چشم بهزیستی، چشم همه کودکان در سال‌های سه، چهار، پنج و شش سالگی مورد غربال قرار می‌گیرد.
 
وی گفت: در حال حاضر ۳۴ پایگاه غربالگری بینایی در سراسر استان فعال است و در سال ۹۹ تعداد ۶۲ هزار ۴۷۷ نفر تحت پوشش برنامه غربالگری بینایی قرار گرفتند.
 
حیدری اضافه کرد: والدین توجه داشته باشند جهت پیشگیری از اختلالات بینایی فرزندانشان به پایگاه سنجش بینایی مراجعه کنند و در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر در این حوزه می‌توانند از اداره بهزیستی شهرستان محل سکونت خود اطلاعات لازم را کسب کنند.

منبع: ایسنا

۲۵ فروردین ۱۴۰۰
کد خبر : ۶۳۴
کلیدواژه ها: تندرستی کودکان , دکتر حسین شهریاری , متخصص کودکان , tandorostikoodakan کرونا covid19

نظر بیننده ها

امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید