پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ۱۷:۵۱
Thursday Mar 28, 2024 17:51
 

ابتلای کودکان به کرونا بسیار زیاد شده است

ابتلای کودکان به کرونا بسیار زیاد شده است
تندرستی کودکان: رئیس بخش آی‌سی‌یوی کرونای بیمارستان اکبر مشهد گفت: ابتلاء کودکان به کرونا بسیار زیاد است و از هر ۱۰ کودکی که به کلینیک مراجعه می‌کنند، ۶ نفر آنها به بیماری کرونا مبتلا شدند.
غلام‌رضا خادمی در گفت‌وگو با ایسنا بیان کرد: میزان بستری‌های بیمارستان پراکنده است. اکثر کودکانی که به بیمارستان اکبر مراجعه می‌کنند به صورت سرپایی خدمات می‌گیرند ولی تعداد بستری‌ها به صورت پراکنده است. بعضی‌ از کودکانی که بستری می‌شوند، طی دو سه روز مرخص می‌شوند ولی ابتلاء کودکان بسیار زیاد است. از هر ۱۰ کودکی که به کلینیک مراجعه می‌کنند، ۶ نفر آنها به بیماری کرونا مبتلا شدند. شیوع بیماری در کودکان بسیار زیاد است. اینکه کودکان بدحال شوند طوری که بخواهند بستری شوند، کم است ولی ابتلا به شدت در کودکان زیاد است.
 
رئیس بخش آی‌سی‌یوی کرونای بیمارستان اکبر مشهد در خصوص علائم کرونا در کودکان ادامه داد: این علائم در حال حاضر بیشتر با علائم سرماخوردگی، گرفتگی صدا، تب متوسط، اسهال و استفراغ و دل درد دیده می‌شود. گاهی اوقات علائم با اسهال و استفراغ و دل درد شروع می‌شود.
 
وی در توصیه‌ به والدین گفت: رعایت فاصله اجتماعی و ماسک زدن بسیار مهم است. مردم هر واکسنی که در دسترس بود بزنند و تعارف نکنند. همه واکسن‌هایی که در کشور وجود دارد، مورد تایید است. خواهش می‌کنم مردم سوال نپرسند و هر واکسنی که از دستگاه‌های دولتی و مقامات رسمی به آنها پیشنهاد می‌شود را بزنند. کودکان را به تحرک وا دارند و خانواده‌ها از چاقی آنها جلوگیری کنند.
 

منبع: ایسنا

۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
کد خبر : ۶۵۴

نظر بیننده ها

امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید