جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ۱۰:۲۱
Friday Apr 19, 2024 10:21

آموزش‌های پیشگیری سرطان از کودکی آغاز شود

تندرستی کودکان , دکتر حسین شهریاری , متخصص کودکان , tandorostikoodakan
تندرستی کودکان: رییس بیمارستان خیریه امام حسن مجتبی (ع) دزفول گفت: ارائه آموزش‌های پیشگیری از سرطان باید از دوران کودکی در دستور کار معلمان قرار گیرد.
محمدرضا اسماعیل چگنی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: امروزه برای پیشگیری و کنترل بیماری سرطان، بیش از دارو به ایجاد فرهنگ و تغییر در سبک زندگی افراد جامعه نیازمندیم.
 
وی معلمان را  پیش قراول ساخت فرهنگ جامعه دانست و گفت: بسیاری از سرطان‌ها ریشه در سبک زندگی افراد دارند لذا معلمان باید آموزش‌های پیشگیرانه سرطان را از همان دوران ابتدایی به کودکان و نوجوانان ارائه دهند.
 
اسماعیل چگنی از فرهنگ سازی به عنوان گام نخست مبارزه با سرطان یاد کرد و افزود: بیماری سرطان درصورت تغییر در سبک زندگی، قابل پیشگیری و درمان است؛ این امر زمانی رخ می‌دهد که شاهد ارتقای سطح آگاهی جامعه در پیشگیری از سرطان، خودمراقبتی، تغذیه سالم، مصرف نکردن دخانیات، ورزش و چکاب دوره‌ای باشیم.
 
وی با گرامیداشت روز معلم ادامه داد: بیمارستان خیریه امام حسن مجتبی(ع) آمادگی لازم را برای همکاری با معلمان در حوزه‌های آموزشی و فرهنگ سازی درخصوص پیشگیری از سرطان دارد.
 
رئیس بیمارستان خیریه امام حسن مجتبی(ع) اظهارداشت: افزایش سواد سلامت شهروندان و سبک زندگی سالم خطر ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهد، امیدواریم با ورود معلمان به این عرصه شاهد کاهش چشمگیر آمار مبتلایان به سرطان باشیم.
 
افزون بر ۶ هزار و ۷۰۰ نفر زیرپوشش انجمن حمایت از بیماران سرطانی دزفول از خدمات درمانی رایگان بیمارستان امام حسن مجتبی (ع) بهره مند می‌شوند.
منبع: ایرنا
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
کد خبر : ۶۵۷
کلیدواژه ها: تندرستی کودکان , دکتر حسین شهریاری , متخصص کودکان , tandorostikoodakan

نظر بیننده ها

امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید