جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۰:۵۸
Friday Apr 26, 2024 10:58

کودکان، بهترین منبع برای گسترش کرونای جهش یافته

تندرستی کودکان , دکتر حسین شهریاری , متخصص کودکان , tandorostikoodakan کرونا covid19
تندرستی کودکان: یک متخصص کودکان و نوزادان در همدان از سرایت‌پذیری بالای کرونای جهش یافته در کودکان هشدار داد.
دکتر "نصراله پزشکی" در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: کرونای جهش یافته سرایت‌پذیری بالایی داشته و کودکان بهترین منبع برای گسترش و پخش این ویروس به خانواده‌ها هستند.
 
وی با تأکید براینکه تا حد امکان خانواده‌ها کودکان را از بردن به مکان‌های غیر ضروری از جمله مراکز خرید و مطب‌های پزشکان خودداری کنند، ادامه داد: ویروس کرونای جهش یافته سرایت‌پذیری بالاتری داشته بنابراین کودکان منبع مناسب برای پخش ویروس‌ها در بین خانواده محسوب می‌شود.
 
پزشکی با بیان اینکه در مواردی کودکانی را داشته‌ایم که دچار التهاب چند ارگانی شده‌اند بنابراین عدم ابتلای کودکان به کووید ۱۹  علمی نیست، خاطرنشان کرد: طبق آخرین اطلاعات ژانویه ۲۰۲۱ در سایت‌های معتبر جهانی میزان عفونی شدن کودکان مانند بزرگسالان بوده و هیچ تفاوتی بین درصد ابتلای کودکان به این بیماری بر اساس جنسیت وجود ندارد.
 
وی با بیان اینکه فرضیه‌ای برای شدت بیماری در آقایان وجود دارد، گفت: فرضیه‌ای وجود دارد که آقایان به اشکال شدید بیماری نسبت به خانم‌ها مبتلا می‌شوند که ممکن است ناشی از اختلالات هورمونی آقایان باشد اما تمامی این مباحث فرضیه بوده و ثابت نشده است.
 
وی باز شدن مدارس و حضور کودکان در اجتماعات غیرضروری را تهدیدی برای پخش ویروس برشمرد و گفت: ویروس جهش یافته کرونا سرایت‌پذیری بالایی داشته و بهتر است از بردن کودکان به تجمعات غیرضروری از جمله مدارس خودداری کنیم.
 
وی به اهمیت پایش کودکان تا پنج سالگی در مراکز بهداشتی اشاره کرد و گفت: کودکان تا پنج سالگی توسط مراکز بهداشتی از نظر سلامت و رشد مورد پایش قرار می‌گیرند، بنابراین نیازی به مراجعه  خانواده‌ها در مطب پزشکان برای چکاب وضعیت رشد کودکان نیست.
 
دکتر پزشکی ادامه داد: در مواردی که مراکز بهداشت در منحنی رشد کودکان افت مشاهده کنند، خطوط تکاملی باید مورد ارزیابی بیشتری قرار گیرد که در این شرایط با رعایت پروتکل بهداشتی می‌توانند به متخصصان و مراکز مورد نظر مراجعه کنند چرا که عدم مراجعه در این شرایط ممکن است زمان طلایی برای رشد به موقع کودکان از دست برود.
 
وی با بیان اینکه هر مادری در صورت رعایت موارد بهداشتی نباید هیچ‌گونه استرس و اضطرابی داشته باشد، گفت: مادران باید از ارتباط کودکان با افراد غیر از اعضای درجه یک خانواده جلوگیری کنند، همچنین نحوه صحیح ماسک زدن را به کودکان بالای دو سال آموزش دهند. استفاده از شیلد برای کودکان را با آهنگ و شعر انجام دهند تا کودکان برای عدم استفاده از شیلد مقاومت نشان ندهند.

منبع: ایسنا

۲۲ تیر ۱۴۰۰
کد خبر : ۶۹۷
کلیدواژه ها: تندرستی کودکان , دکتر حسین شهریاری , متخصص کودکان , tandorostikoodakan کرونا covid19

نظر بیننده ها

امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید