شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۰:۳۷
Saturday Apr 27, 2024 00:37

مراجعه 4000 کودک کرمانشاهی "مشکوک به کرونا" به بیمارستان در یک ماه

تندرستی کودکان , دکتر حسین شهریاری , متخصص کودکان , tandorostikoodakan کرونا covid19
تندرستی کودکان: رییس بیمارستان دکتر محمد کرمانشاهی استان کرمانشاه از مراجعه چهار هزار کودک مشکوک به کرونا در مرداد ماه امسال به این بیمارستان خبر داد.
دکتر فریبا ویسی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به افزایش چشمگیری نوزادان و کودکان مبتلا به کرونا در موج پنجم این بیماری گفت: تنها در مرداد ماه امسال حدود چهار هزار کودک و نوزاد مشکوک به کرونا به این بیمارستان مراجعه کرده اند.
 
وی افزود: این آمار حقیقتا نگران کننده است و قطعا تعداد بیشتری از کودکان و نوزادان هستند که شناسایی نشده و مراجعه نکرده اند.
 
ویسی با اشاره به تکمیل ظرفیت تخت های بخش بیماران کرونایی این بیمارستان گفت: در حال حاضر حدود 32 بیمار بستری داریم که 9 نفر آنها در بخش های ویژه نوزادان بستری هستند.
 
رییس بیمارستان دکتر محمد کرمانشاهی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: عمده کودکان بستری در سنین سه تا هشت سال قرار دارند.
 
ویسی افزود: در حال حاضر با توجه به تکمیل بخش کرونایی بیمارستان، تخت کودکانی که تست آنها منفی می شود را خالی کرده و به کودکان مبتلای جدید اختصاص می دهیم.
 
این مسئول با انتقاد از بی توجهی بسیاری والدین نسبت به مراقبت از فرزندان خود، گفت: متاسفانه والدین آنطور که باید نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی در خصوص فرزندان خود حساس نیستند.
 
وی افزود: از طرفی بسیاری والدین هستند که مهمانی و دورهمی رفته و در مراکز و تجمعات شلوغ حاضر می شوند و با ابتلا به کرونا، خانواده و کودکان خود را هم درگیر این بیماری می کنند.
 
ویسی با تاکید بر اینکه واکسنی برای کودکان در برابر کرونا وجود ندارد، گفت: کودکان در حال حاضر قشرآسیب پذیر دربرابر این بیماری هستند و در موج جدید شاهد ابتلای تعداد زیادی از آنان به کرونا هستیم.
 
رییس بیمارستان دکتر محمد کرمانشاهی کرمانشاه گفت: برخی خانواده‌ها کودکان را پیش پدربزرگ و مادربزرگ می گذارند، به این بهانه که آنها واکسن زده‌اند و این درحالی است که واکسن تنها در برابر شدت بیماری پیشگیری کرده و جلوی ابتلا را نمی گیرد و در نتیجه این افراد می‌توانند ناقل کرونا بوده و کودکان را مبتلا کنند.
 
ویسی تاکید کرد: تنها راه پیشگیری این است که والدین کودکان را در منزل نگه داشته و آنها را خانه دوست و فامیل نبرند.
 
رییس بیمارستان دکتر محمد کرمانشاهی استان کرمانشاه افزود: همچنین باید از بردن کودکان در محل های شلوغ جدا خودداری شود.
 
ویسی با بیان اینکه موج جدید کرونا "خانوادگی" است، تصریح کرد: توصیه مهم دیگر این است که والدین اهتمام جدی به رعایت پروتکل ها داشته باشند و تنها در موارد ضروری از منزل خارج شده و حتما هنگام خروج رعایت پروتکل های بهداشتی را داشته باشند، چرا که در صورت ابتلای آنها کودکان آنها هم در معرض خطر هستند.

منبع: ایسنا

۷ شهریور ۱۴۰۰
کد خبر : ۷۰۸
کلیدواژه ها: تندرستی کودکان , دکتر حسین شهریاری , متخصص کودکان , tandorostikoodakan کرونا covid19

نظر بیننده ها

امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید