پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ۱۴:۵۹
Thursday Apr 18, 2024 14:59
 

کودکان را در دنیای اضطراب کرونایی تنها نگذارید

تندرستی کودکان , دکتر حسین شهریاری , متخصص کودکان , tandorostikoodakan کرونا covid19
تندرستی کودکان: یک روانشناس کودک گفت: نباید کودکان را در شرایط اپیدمی فراموش کنیم چراکه آنان نیز همچون بزرگسالان در شرایطی قرار گرفته‌اند که تاکنون با آن روبرو نشده‌اند؛ باید با ارائه بازی‌های متنوع مانع از باقی ماندن اضطراب در وجودشان شد.
فاطمه حسینی فر در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: کودکان به روش‌های مختلفی نسبت به استرس واکنش نشان می‌دهند؛ نزدیکی بیشتر به والدین، اضطراب و گوشه گیری، عصبانیت، آشفتگی و شب ادراری نمونه‌هایی از این موارد است.
 
وی با بیان اینکه به واکنش کودکان پاسخ حمایت گرانه دهید و به نگرانی‌هایشان توجه بیشتری کنید، افزود: کودکان در شرایط سخت به محبت دیگران نیاز دارند؛ بنابراین تا می‌توانید برای آنها وقت بگذارید؛ به کودکانتان اطمینان خاطر دهید و هر چقدر که می‌توانید با آنها در شرایط قرنطینه کرونا، بازی‌های متنوع انجام دهید.
 
وی ادامه داد: اگر به دلایلی مجبور به جدایی از فرزندتان هستید مدام با او ارتباط داشته باشید به آنها اطمینان خاطر بدهید که همه چیز مرتب است، برنامه‌های روزمره او را ادامه دهید و یا برنامه‌های جدید در محیط‌های جدید برای کودک ارائه دهید.
 
این کارشناس ارشد روانشناسی تربیتی بیان کرد: با کلماتی که برای سن کودک قابل درک باشد برایش توضیح دهید که چه اتفاقی رخ داده و راه‌های کاهش خطر ابتلا به بیماری را به او آموزش دهید؛ همچنین می‌توان با روش‌های اطمینان بخش اطلاعاتی را درباره آنچه می‌تواند اتفاق افتد به کودکان بدهید.
 
حسینی فر یادآور شد: به هر حال شرایط کرونا دنیای جدیدی را پیش روی کودکانمان قرار داده که باید حتی با کمک گرفتن از مشاوران و روانشناسان مانع از ماندن احسات منفی در کودکان شویم چراکه اگر این احساسات در وجودشان باقی بماند، در آینده به صورت عقده‌های فروخورده و یا خشونت‌ها بروز خواهد کرد که نتیجه‌اش افزایش خودکشی‌ها و یا آسیب به اطرافیان است.
۵ آبان ۱۴۰۰
کد خبر : ۷۲۰
کلیدواژه ها: تندرستی کودکان , دکتر حسین شهریاری , متخصص کودکان , tandorostikoodakan کرونا covid19

نظر بیننده ها

امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید