چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۲۰:۰۹
Wednesday Apr 24, 2024 20:09

آنفلوآنزا جان کودک ۱۲ ساله را در تبریز گرفت

تندرستی کودکان , دکتر حسین شهریاری , متخصص کودکان , tandorostikoodakan
تندرستی کودکان: مدیر گروه پیشگیری از بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: یک کودک ۱۲ساله‌ در تبریز که مبتلا به آنفلوآنزا بود، به دلیل تشدید وضعیتش در اثر داشتن بیماری زمینه‌ای فوت کرده است.
وی در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص ویروس آنفلوآنزا در استان، اظهار کرد: تاکنون حدود ۱۰۰۰ نمونه ابتلا به ویروس آنفلوآنزا در استان مورد بررسی قرار گرفته که بالغ بر ۱۴۰ مورد از آن‌ها مثبت گزارش شده است.
وی افزود: خوشبختانه امسال سویه غالب این ویروس در کل دنیا، از نوع H۳N۲ است که معمولا نسبت به سویه H۱M۱ شدت کمتری دارد و به دلیل وجود این سویه، امسال وضعیت استان در ابتلا به این بیماری نسبتا قابل کنترل است.
مدیر گروه پیشگیری از بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی تبریز خاطرنشان کرد: البته به علت کاهش رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک و هم‌چنین عدم جدی گرفتن این بیماری، امسال آنفلوآنزا نه تنها در استان بلکه در کل کشور و حتی دنیا شدت بیشتری نسبت به سال گذشته پیدا کرده است و این بیماری را می‌توان با استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی کنترل کرد، از این رو توصیه می‌شود که با عمل به پروتکل‌های بهداشتی در کنار کنترل بیماری کرونا، بتوانیم بیماری آنفلوآنزا را نیز کنترل کنیم. 
منبع: ایسنا
۹ بهمن ۱۴۰۰
کد خبر : ۷۳۶
کلیدواژه ها: تندرستی کودکان , دکتر حسین شهریاری , متخصص کودکان , tandorostikoodakan

نظر بیننده ها

امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید