جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ۱۴:۴۸
Friday Mar 29, 2024 14:48
 

انحراف چشم کودکان چگونه درمان می‌شود؟

دکتر حسین شهریاری , سلامت کودکان , تغذیه,  کودک, فرزند, محیط زیست , چشم پزشکی
سلامت کودکان: یک چشم پزشک گفت:نوع انحراف در چشم کودکان متفاوت است، در مواقعی ممکن است با تجویز عینک به مرور زمان انحراف چشم درمان شود.
حیدر سیاتیری چشم پزشک در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس درباره درباره درد چشم کودکان در زمان مطالعه توضیح داد: این موضوع ممکن است به دلیل انحراف نهفته چشم بروز کند که معمولا در این موارد پزشک برای کودک عینک تجویز می‌کند.
وی افزود: مراجعه به چشم پزشک در این زمینه توصیه می‌شود به دلیل اینکه چشم کودک حساس بوده و ممکن است با گذر زمان آسیب چشمی جدی‌تر شود.
سیاتیری ادامه داد: نوع انحراف در چشم کودکان متفاوت است، در مواقعی ممکن است با تجویز عینک به مرور زمان انحراف چشم کودک درمان شود اما در مواقعی ممکن است این عارضه شدید باشد که از روش‌های جراحی برای درمان استفاده می‌شود.
وی در پاسخ به این پرسش که آیا استفاده از عینک برای کودکان در زمان حضور در مدرسه ضروری است یا خیر گفت: باید توجه داشت که عینکی که برای کودک تجویز می‌شود باید به صورت مداوم مورد استفاده قرار گیرد و کودک مجاز نیست که تنها در زمان‌های خاص از آن استفاده کند.
سیاتیری افزود: درمانِ استرابیسم، به علت زمینه‌ای و شدت انحراف چشم بستگی دارد. در مواردی استفاده از قطره چشم و یا بستنِ یکی از چشم‌ها نیز می‌تواند مفید باشد. همچنین گاهی اوقات دوربینی، نزدیک بینی و آستیگماتیسم می‌تواند موجبِ لوچی چشم در کودکان بسیار کم سن شود.
 چشم پزشک گفت: در سن کودک کودکی نیاز است چشم دید دقیقی داشته باشد تا به تناسب آن رشد مغز کودک با اختلال مواجه نشود.

 

منبع: خبرگزاری فارس

۱۸ بهمن ۱۳۹۸
کد خبر : ۸۸
کلیدواژه ها: دکتر حسین شهریاری , سلامت کودکان , تغذیه, کودک, فرزند, محیط زیست , چشم پزشکی

نظر بیننده ها

امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید