چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۰:۰۴
Wednesday May 1, 2024 10:04

ویتامین آ موثر در تقویت سیستم ایمنی کودکان در برابر کرونا

سلامت کودکان , دکتر حسین شهریاری , متخصص کودکان
سلامت کودکان: کارشناس مسئول واحد بهبود تغذیه شبکه بهداشت و درمان دیلم استان بوشهر گفت: ویتامین آ به عنوان یک محلول در چربی نقشی بسیار مهم در تقویت سیستم ایمنی بدن و کاهش خطر ابتلا و مرگ و میرهای ناشی از بیماری‌های عفونی و کرونا در کودکان زیر پنج سال دارد.
به گزارش ایرنا، روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان دیلم به نقل از آذین صبوری در آیین آغاز طرح مکمل یاری با مگادوز ویتامین آ برای کودکان افزود: از آنجایی که کودکان جزو گروه آسیب پذیر هستند و منابع غذایی ویتامین آ کمتر در برنامه غذایی آنها است، مکمل یاری مگادوز ویتامین آ، دوبار در سال و هر۶ ماه یکبار درنظر گرفته می‌شود.
 
وی اظهار کرد: مگادوز ویتامین آ، برای کودکان ۵۹ تا  ۲۴ ماه به شکل رایگان در سطح مراکز و خانه‌های بهداشت این شهرستان ارائه می‌شود.
 
صبوری گفت: به کودکانی که با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به خانه‌های بهداشت و پایگاه‌های سلامت مراجعه ‌کنند، قطره مگادوز ویتامین آ دریافت می‌کنند.
 
کارشناس مسئول واحد بهبود تغذیه شبکه بهداشت ودرمان دیلم افزود: مگادوز تا ۶ ماه سبب تقویت سیستم ایمنی بدن و پیشگیری و کنترل بیماری کرونا و حتی سرماخوردگی و آنفلوانزا در بین کودکان می‌شود.
 
وی اضافه کرد:  جگر، قلوه، شیر و لبنیات پرچرب، کره حیوانی و زرده تخم مرغ و میوه و سبزی‌های زرد، قرمز، نارنجی و سبز تیره جز منابع ارزان و در دسترس ویتامین آ است که در تغذیه کودکان باید مورد توجه قرار گیرد.

منبع: ایرنا

۱۵ آبان ۱۳۹۹
کد خبر : ۴۳۸
کلیدواژه ها: سلامت کودکان , دکتر حسین شهریاری , متخصص کودکان
اخبار مرتبط

نظر بیننده ها

امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید