چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۶:۲۶
Wednesday May 1, 2024 16:26

آزمایش کرونا برای کودکان: آنچه والدین حتما باید بدانند

تندرستی کودکان , دکتر حسین شهریاری , متخصص کودکان , tandorostikoodakan کرونا
تندرستی کودکان: آزمایش ویروس کرونای جدید که باعث کووید-19 می‌شود باید از چه افرادی گرفته شود؟ و انواع مختلف آزمایش‌ها در واقع چه‌چیز را اندازه‌گیری می‌کنند؟ پزشک معالج، دکتر Jeffrey Bender، متخصص بیماری‌های عفونی اطفال در Children’s Hospital Los Angeles، آخرین اطلاعات را در اختیار ما قرار داد و توضیح می‌دهد والدین باید چه کاری انجام دهند.
چه کسی باید آزمایش بدهد؟
 در حال حاضر، Children’s Hospital Los Angeles به طور مستمر آزمایش کووید-19 انجام می‌دهد. از تمام کودکانی که در بیمارستان پذیرش می‌شوند یا افرادی که عمل می‌کنند آزمایش گرفته می‌شود. اگر ارائه‌دهنده درمان تعیین کند که آزمایش گرفتن از افراد زیر از نظر پزشکی مهم است، از این افراد نیز آزمایش گرفته می‌شود: کودکانی که دارای علائم بیماری هستند، بیمارانی که از نظر پزشکی آسیب‌پذیر هستند، یا کودکانی که در خانه همراه با افرادی زندگی می‌کنند که از نظر پزشکی در معرض بیماری هستند.
 
دکتر Bender توضیح می‌دهد یکی از دلایل آزمایش گرفتن این است که «به محافظت از سلامت کارکنان ما، بیماران و خانواده‌های آن‌ها ما کمک می‌کند و اطمینان می‌دهد که هنگام مراقبت از بیماران، از تجهیزات محافظ شخصی مناسب استفاده می‌شود.»  
 
انواع آزمایش‌های کووید-19 
سنجش‌های RT-PCR:
این تست ترجیحی مرکز کنترل و پیشگیری بیماری (CDC) جهت تعیین وجود ویروس در بدن فرد است. در این تست از یک سواب در انتهای لوله باریک و درازی استفاده می‌شود تا موادی از انتهای مسیر بینی - محل اتصال بینی و گلو - جمع‌آوری گردد. در آزمایشگاه، این نمونه جهت مشاهده ماده ژنتیکی مطابق با ویروس بررسی می‌شود. در حال حاضر پلتفرم‌های زیادی برای تشخیص SARS-CoV-2 (یا COVID-19) وجود دارد. 
 
آزمایش‌های آنتی‌ژن سریع:  
این آزمایش مانند آزمایش سریع آنفولانزا عمل می‌کند. سواب نمونه را از قسمت جلوی مسیر بینی یا گلو جمع‌آوری می‌کند و از نظر وجود پروتئین‌های ویروسی بررسی می‌شود و نتایج را ظرف چند دقیقه ارائه می‌دهد.  
دکتر Bender مراقب است. ایشان می‌گوید «مشکل آزمایش‌های آنفولانزای سریع، دشوار بودن تفسیر آن‌هاست». «آزمایش کووید-19 سریع نیز همین مشکل را دارد. ما در Children’s Hospital برنامه‌ای برای استفاده از آزمایش‌های آنتی‌ژن سریع نداریم.»
 
آزمایش آنتی‌ژن:  
در این آزمایش خون آزمایش می‌شود تا بررسی شود آیا ویروس در گذشته در بدن فرد وجود داشته است. (در این آزمایش مشخص نمی‌شود آیا اکنون ویروس در بدن بیمار وجود دارد یا خیر.) این آزمایش‌ها آنتی‌بادی‌های علیه ویروس را بررسی می‌کنند، پروتئین‌های ویژه‌ای که بدن برای نبرد با عفونت می‌سازد.دکتر Bender می‌گوید
«این آزمایش‌ها مخصوصاً برای آزمایش‌کردن کارمندان مراقبت‌های بهداشتی و حمایت از اقدامات سلامت عمومی مفید است».  
 
آزمایش‌های بیمارستان ما
آزمایشگاه Children’s Hospital Los Angeles از سنجش‌های RT-PCR مختلفی استفاده می‌کند که سازمان غذا و دارو (FDA) اجازه داده است در مواقع اضطراری از آن‌ها استفاده شود(EUA).سنجش CDC-EUA PCR یکی از تست‌های اولیه مورد استفاده است. دکتر Bender می‌گوید «بسیاری از آزمایشگاه‌ها هنوز از فناوری انجام این آزمایش‌ها برخوردار نیستند». «آزمایشگاه ما بسیار پیشرفته است، و ما یکی از اولین آزمایشگاه‌ها بودیم که این آزمایش را به صورت آنلاین ارائه داد.این مدرکی برای کارهای شگفت‌انگیز آزمایشگاه بالینی ماست.»نتایج معمولاً در کمتر از 24 ساعت آماده است. 
آزمایشگاه CHLA همچنین آزمایش آنتی‌بادی کووید-19 را ارائه داده است که می‌تواند عفونت در گذشته را بررسی کند. این آزمایش در حال حاضر در دسترس است تا پزشکی که فکر می‌کند انجام آن از نظر پزشکی برای تعیین عفونت قبلی در بیمار مهم است بتواند آن را سفارش دهد. 
 
آیا فرزندم باید آزمایش بدهد؟ 
در بسیاری از موارد، نیاز نیست کودکان آزمایش بدهند. کودکان مبتلا به کووید-19 معمولاً دارای علائم سرماخوردگی ملایم هستند، این در حالی است که بزرگسالان علائم بیماری حادی از خود نشان می‌دهند. یکی از مزایای آزمایش این است که عفونت را به کودک و والد اطلاع دهیم که می‌تواند از سرایت بیشتر آن جلوگیری کند. شما باید در مورد نیاز به آزمایش با پزشک خود صحبت کنید. 
بدون توجه به آزمایش، اگر فرزندتان سرما خورد، بزرگسالان در منزل باید بیشتر مراقب باشند تا سرما نخورند و شست‌وشوی دست‌ها و ضدعفونی کردن سطوح را به‌طور دائم انجام دهند.  
اگر کودک علائم شدیدتری بروز بدهد و با تب بالا، مشکل در تنفس و عدم تغذیه مناسب یا نوشیدن مایعات همراه باشد، با پزشک اطفال خود تماس بگیرید. او گفت «به والدین توصیه می‌شود ابتدا با پزشک اطفال خود تماس بگیرند». «اما اگر شرایط وخیم بود و وضعیت کودک بدتر شد، باید به بخش اورژانس مراجعه کنید.»
 
ایمن ماندن
والدین و مراقبان باید به دستورهای مقامات سلامت محلی در مورد فاصله‌گذاری اجتماعی و در خانه ماندن گوش دهند. و آن‌ها باید به شستشوی مداوم دست‌هایشان ادامه دهند و به کودکان خود آموزش دهند چگونه دست‌هایشان را بشویند و جلوی سرفه خود را بگیرند.
دکتر Bender می‌گوید «این اقدامات ساده نه‌تنها الان، بلکه در فصل‌های آنفولانزا در آینده نیز به کودکان کمک می‌کند.» «آن‌ها در حال یادگیری درس‌های زندگی هستند که در کل زندگی از آن‌ها محافظت می‌کند.»

منبع: بیمارستان کودکان لس آنجلس آمریکا

 
۲۹ آذر ۱۳۹۹
کد خبر : ۴۷۳
کلیدواژه ها: تندرستی کودکان , دکتر حسین شهریاری , متخصص کودکان , tandorostikoodakan کرونا
اخبار مرتبط

نظر بیننده ها

امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید